Personel Ders Verme Hareketliliği

PERSONEL DERS VERME HAREKETLİLİĞİ

Personel Ders Verme Hareketliliği Nedir?

Personel ders verme hareketliliği, Türkiye’de ECHE sahibi bir yükseköğretim kurumunda ders vermekle yükümlü olan bir personelin, program ülkelerinden birinde ECHE sahibi bir yükseköğretim kurumunda öğrencilere ders vermesine ve ders vermeye ilişkin olarak karşı kurumla ortaklaşa akademik/eğitsel faaliyetler gerçekleştirmesine imkân sağlayan faaliyet alanıdır. Ders Verme Hareketliliğine KTO Karatay Üniversitesi’nde görevli öğretim üyeleri ve öğretim görevlileri başvurabilir.

Personel Ders Verme Hareketliliği İçin:

“Ders Verme Hareketliliğinden” yararlanmak isteyen personelin, Avrupa’da Erasmus Üniversite Beyannamesi sahibi bir yükseköğretim kurumundan, kendisini bu kurumda ders vermeye davet eden, resmi bir kabul mektubu alması zorunludur. Ders Verme Hareketliliğinden faydalanmak isteyen personelin başvurusu sırasında, kendi "bölümü" ile başvurmak istediği EÜB (Erasmus Üniversite Beyannamesi-ECHE) sahibi yükseköğretim kurumu arasında, tüm prosedürleri tamamlanmış, onaylı ve geçerli bir “İkili Anlaşmanın” mevcut olması gerekir. Bölümünüzün anlaşmalı olduğu üniversiteleri görmek için TIKLAYINIZ.

Programların Süresi ve Tarih Aralığı:

Personel "Ders Verme" hareketliliği için yurtdışında yürütülecek faaliyet süresi, seyahat hariç en az ardışık 2 iş günü ve en fazla 2 aydır. Bununla birlikte, Erasmus+ Seçme ve Değerlendirme Komisyonu, programdan daha fazla sayıda personelin yararlanabilmesi için seyahat süresi dahil olmak üzere toplam faaliyet sürelerinin; Ders Verme Hareketliliği ve Eğitim Alma Hareketliliği faaliyetleri için 5 güne kadar, günlük harcırah verilmesi kararını almıştır. Ders Verme Hareketliliği faaliyet süresi, haftalık (veya daha kısa bir kalış dönemi için) en az 8 saat olmalıdır.

Verilen Hibeler Ve Hibe Dağıtım Yöntemi

 Erasmus Personel Hareketliliğinden faydalanan personele verilen hibe katkı niteliğinde olup; Yurtdışında geçirilen döneme ilişkin masrafların tamamını karşılamaya yönelik değildir. Erasmus hibesinin %80'i gitmeden önce, kalan %20'si ise döndükten ve işlemler tamamlandıktan sonra eğitim alma hareketliliğinden faydalanacak personel ile imzalanmış olan sözleşmede faydalanıcının belirttiği Euro hesabına yatırılır. Dileyen personel eğitim alma hareketliliğinden hibesiz olarak faydalanabilir. Personel Hareketliliği faaliyetinden faydalanacak personele verilecek olan günlük harcırah miktarları program ülkelerinin yaşam standartları göz önüne alınarak aşağıdaki tabloda yer almaktadır.

Ülke Grupları Misafir Olunacak Ülke Günlük Hibe Miktarı (Avro)
1. Grup Ülkeler Almanya, Avusturya, Belçika, Danimarka, Finlandiya, Fransa, Hollanda, İrlanda, İtalya, İsveç, İzlanda, Lihtenştayn, Lüksemburg, Norveç
Programla İlişkili Olmayan 13. ve 14. Bölge Ülkeleri
171
2. Grup Ülkeler Güney Kıbrıs Rum Yönetimi, , İspanya, Malta, Portekiz, Yunanistan, Çek Cumhuriyeti, Estonya, Letonya, Slovakya, Slovenya 153
3. Grup Ülkeleri Bulgaristan, , Hırvatistan, Kuzey Makedonya, , Litvanya, Macaristan, Polonya, Romanya, Sırbistan, , Türkiye* 133
Diğer Ülkeler 1-12. Bölge Ülkeleri 190

Yalnızca yurt dışındaki bir işletmeden ya da ECHE sahibi olmayan yükseköğretim kurumundan ders vermek üzere davet edilen personel için kullanılmaktadır.
** 14 günden daha uzun süren personel hareketliliği faaliyetlerinde; 15’inci ve sonrası günler için yukarıda verilen günlük hibe miktarının %70’i gündelik olarak esas alınmalıdır.
Herhangi bir faaliyet içermeyen ya da gerçekleştirilen faaliyetin türüne uygun faaliyet yapıldığı belgelenemeyen günler için hibe ödemesi yapılmaz.

Bu ödemelere ek olarak katılımcılar seyahat maliyetlerini karşılamak için aşağıda belirtilen desteği alacaklardır:

Seyahat Mesafesi

Standart Seyahat Hibe Tutarı (Avro)

Yeşil Seyahat Hibe Tutarı (Avro)

10-99 Km arası

28

56

100 ile 499 KM arasında

211

285

500 ile 1999 KM arasında

309

417

2000 ile 2999 KM arasında

395

535

3000 ile 3999 KM arasında

580

785

4000 ile 7999 KM arasında

1188

1188

8000 KM ve üzeri

1735

1735

http://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/tools/distance_en.htm

 

Genel kural olarak 500 km'nin altındaki mesafelerde katılımcıların düşük emisyonlu ulaşım araçlarıyla seyahat etmeleri beklenmektedir.
Seyahatin başlangıç noktasının gönderen kuruluşun bulunduğu, faaliyetin gerçekleştirildiği yerin de ev sahibi kuruluşun bulunduğu yer olduğu varsayılır. Seyahat başlangıç noktasının gönderen kurumun bulunduğu şehirden farklı bir şehir olması ya da faaliyetin ev sahibi kurumun yerleşik olduğu şehirden başka bir şehirde gerçekleşiyor olması halinde, değişiklik seyahatin farklı bir mesafe bandına girmesine yol açıyorsa, seyahat faturaları istenir ve gerçekleşen mesafe bandına göre hibe verilir. Farklı bir başlangıç noktası ya da faaliyet yerinin rapor edilmesi halinde bu farklılığın sebebi raporda belirtilir, olası denetimlerde sunulmak üzere seyahat başlangıç ve bitiş noktalarını gösteren belgeler ve faturalar personel dosyasında muhafaza edilir.
Yukarıdaki tabloda yer alan mesafe bantlarına göre tahsis edilen seyahat hibesinin, toplam seyahat masraflarının en az %70’ini karşılamadığını kanıtlayan katılımcılar, belgelendirmek kaydıyla istisnai seyahat masrafı talep edebilirler. Bu kapsamda alınabilecek hibe toplam seyahat masraflarının %80’ini geçemez. Ancak bu durumda mesafe bandına göre ayrıca seyahat hibesi ödenmez. Yararlanıcı, katılımcının istisnai seyahat masrafları harcamalarını hibe sözleşmesindeki bütçe aktarım hükümleri uyarınca ilgili kaynağa aktarım yapmak suretiyle karşılar. Yukarıda belirtilen durumlar dışında, seyahat hibesi götürü usulde verileceğinden, personelin seyahat giderini gösteren belgelerin dosyada saklanmasına gerek bulunmamaktadır. Bununla birlikte, yükseköğretim kurumu tarafından, seyahat günleri için bireysel destek hibesi verilmesi kararlaştırıldıysa, gidiş-dönüş günlerini tespit etmek üzere, uçuş kartları, otobüs/tren biletleri/pasaport giriş çıkışları gibi seçeneklerden uygun olan belgeler saklanmalıdır.

Başvuru Aşamasında Teslim Edilecek Belgeler

  • Online Başvuru Formu’nun çıktısı
  • Davet Mektubu (Invitation Letter)

Gitmeden Önce Hazırlanacak Belgeler

  • Fakülte Kurul Kararı(Bağlı olduğu akademik birimden alacağı)
  • Personel Hareketliliği Anlaşması (Ders Verme)
  • Davet Mektubu (Invitation Letter)
  • Euro Hesap Bildirim Formu
  • Vize Sayfası Fotokopisi

Döndükten Sonra Teslim Edilecek Belgeler

  • Kabul Kağıdı (Islak İmzalı)
  • STA/STT Formu (Islak İmzalı)
  • Katılım Belgesi (Islak İmzalı)
  • Pasaport Fotokopisi
  • Nihai Rapor (UA tarafından mail olarak gönderilecek)
  • Faaliyet Rapor Sunumu (Sunum olarak hazırlanmalı ve görseller, resimler ile faaliyet anlatılmalıdır.
Invitation Letter Sample
Confirmation Letter Sample
Staff Mobility Agreement for Teaching (KA131)
Euro Hesap Bildirim Formu
Euro Hesap Bildirim Formu